PFM Footfall Intelligence

Retail lijkt uit het dal te klimmen

Volgens onderzoeksbureau PFM Footfall Intelligence, dat bezoekersaantallen registreert, is er een lichte kentering zichtbaar in het winkelbezoek - het lijkt erop dat we het diepste dal hebben gehad.

De meest recente cijfers van PFM Footfall Intelligence, die het begin van april betreffen, tonen aan dat de bezoekersaantallen vooralsnog sterk negatief gekleurd zijn. 

“Na de forse dalingen van het aantal passanten in zowel de Nederlandse Binnenstedelijke winkelcentra als in de wijkwinkelcentra de afgelopen twee weken, is sinds eind vorige maand een lichte kentering te zien”, vertelt analist Wendy Hulshof van PFM Footfall Intelligence. “Op 29 maart lijkt het dieptepunt van de dalingen te zijn bereikt, met 84% minder bezoekers in de Nederlandse binnensteden ten opzichte van vorig jaar en 42% minder bezoekers in de wijkwinkelcentra. Maar sindsdien laten met name de wijkwinkelcentra weer een licht stijgende trend zien. En al blijven we nog weg uit de binnenstedelijke centra, de daling is wel minder. Maar het peil is natuurlijk nog steeds ongekend voor de Nederlandse winkelmarkt.”

 

8 april 2020

PFM Footfall Intelligence

Alphen aan den Rijn

Meld je aan voor de
nieuwsbrief

who-cares.nl | Kamer van Koophandel 000004705394

Home | Powered by Wallbrink Crossmedia Groep