‘Health & happiness gaan hand in hand’

NCV legt focus op gezondheidsaspecten van cosmetica

Al tijdens de nieuwjaarsreceptie maakte NCV-voorzitter Monica van Ee er gewag van dat de cosmetica-brancheorganisatie zijn focus aan het verleggen is, en dat op Valentijnsdag daartoe een speciale publicatie zou verschijnen. Die is nu verschenen en doet wat ervan beloofd werd: de link leggen tussen gezondheid en cosmetica, en drogisten een handvat bieden om die visie in te zetten in hun gesprek met de klant. Maar ook wordt aandacht besteed aan de bijdrage die cosmetica levert aan bijvoorbeeld ons zelfvertrouwen en welzijn.

Volgens NCV-voorzitter Monica van Ee geven cosmeticaproducten niet alleen een hygiënisch, mooi en goed gevoel, maar versterken ze ook het zelfvertrouwen en dragen ze bij aan ons persoonlijk welzijn. “Cosmetica zijn voor veel mensen, bewust of onbewust van grote betekenis. Zij zijn van belang voor onze innerlijke en sociale wereld. Wie bijvoorbeeld lekker ruikt, voelt zich ook direct zelfverzekerd”, zei zij tijdens de Nieuwjaarsreceptie. “Cosmetica is meer dan alleen make-up: het zijn alle producten voor de persoonlijke verzorging, dus ook zonnecosmetica, tandpasta en deodorant.” 

 

Hand in hand

De uitgave die, niet toevallig, tijdens Valentijnsdag verscheen, heet ‘Zeker door Cosmetica, de impact van persoonlijke verzorging op ons zelfvertrouwen’. Het werd, samen met een aantal mini’s van cosmeticabedrijven die lid zijn van de NCV-leden, door directeur Van Welie persoonlijk overhandigd aan onder meer politici en beleidsmakers.“We positioneren hiermee ook de rol van cosmetica in de gezondheidszorg: health & happiness gaan hand in hand”, aldus Van Welie.

 

Kwaliteit van leven

Deze visie wordt onder meer ondersteund door Cosmetics Europe, dat in 2017 een onderzoek liet uitvoeren onder consumenten in 10 Europese landen naar de perceptie van cosmetica. Meest waardevol aan cosmetica is, volgens deze respondenten, dat cosmetica bijdragen aan de gezondheid en persoonlijke hygiëne. Gezondheid en hygiëne zijn volgens hen meteen ook bepalend voor hun kwaliteit van leven.

 

Overigens gaat deze uitgave niet alleen over de rol die cosmetica speelt in de gezondheid, maar wordt ook ingegaan op de sociale aspecten van cosmetica, onder bij jongeren. In dat verband wijst de directeur van onderzoeksbureau Rheingold Salon erop dat het belang van cosmetica voor adolescenten zwaar onderschat wordt. 


Downloaden

Wie de uitgave wil downloaden, kan dat doen via: https://www.ncv-cosmetica.nl/infocentrum/downloads/ 

Het is ook mogelijk een exemplaar op te vragen via info@ncv-cosmetica.nl.

 

 

 

16 februari 2018

Nederlandse Cosmetica Vereniging

Zeist

Meld je aan voor de
nieuwsbrief

who-cares.nl | Kamer van Koophandel 000004705394

Home | Powered by Wallbrink Crossmedia Groep