Brakeaway deelnemers blijven verbonden met NDS

Nieuwe formule: Care & Beauty

Een groep zelfstandige drogisten met 26 winkels, hoofdzakelijk in de Randstad, start een nieuwe drogisterijformule: Care en Beauty (C&B). De drogisten die met C&B starten, komen uit de hoek van D.I.O. en Care by D.I.O. Hun initiatief is ontstaan in de hectiek van de fusie van D.I.O. en DA. Hun assortiment blijven zij echter afnemen van Mosadex-dochter Holland Pharma.

Mosadex nam medio 2017 D.I.O. over en wil die winkels onderbrengen onder een nieuwe DA-formule.

“Het nieuwe DA kan voor veel drogisten een goede formule zijn”, aldus de initiatiefnemers. “Maar wij hebben een meer voortvarende visie op de drogist van de toekomst. Wij hebben daarom het gevoel dat de overstap naar DA een stap achteruit zal zijn. En dus zijn we de formule Care en Beauty gestart. Drogisten die hun innovatieve positie willen behouden, vinden bij C&B de oplossing, met de juiste route naar de toekomst, waarbij we snel kunnen schakelen.”

 

Positie als specialist

Om een concurrerende positie binnen de drogisterijbranche te kunnen behouden, moeten zelfstandigen scherpe keuzes maken en snel implementeren. “De zoektocht naar een partij die ons hierin kan faciliteren, bleef helaas zonder resultaat. Daarom hebben we besloten om het zelf te doen; we zijn tenslotte drogisten die de nodige expertise in huis hebben. Op logistiek gebied zullen we gebruik maken van de diensten van Holland Pharma. We blijven daardoor dus wel verbonden met Mosadex. Marketing en reclame worden volledig losgekoppeld en zelfstandig ingezet, zodat we onafhankelijk onze positie als specialist aan de consument duidelijk kunnen maken." 

 

Voorportaal van de zorg

Met een focus op advies en kennis over gezondheid, wil C&B gaan acteren op de unieke positie die de drogist behoort in te nemen. “Uiteindelijk hebben we de intentie om een geaccepteerde partij te worden als voorportaal van de zorg. Er gaan nog te veel consumenten met kleine kwalen naar de huisarts; met een duidelijke positionering kunnen we laten zien dat ze daarvoor bij de drogist aan het juiste adres zijn. Samenwerking met huisartsen en andere zorgaanbieders, en afspraken met verzekeraars, kunnen helpen de zorg betaalbaar te houden. Het assortiment en de vakbekwaamheid van de drogist willen we meer laten aansluiten op dit gedachtengoed."

Voor wat betreft beauty wil C&B, buiten de gebaande paden, met nieuwe en exclusieve merken komen. Naast het traditionele beauty-assortiment is er veel aandacht voor producten met verantwoorde ingrediënten. Ook duurzaamheid krijgt meer aandacht en zal als een rode draad door het assortiment lopen. "We zijn ervan overtuigd dat we dit alles voortvarend kunnen inzetten." 

De kick-off wordt 1 januari. C&B verwacht binnen drie jaar te groeien naar ruim 70 vestigingen.

 

lees HIER>> onze update.

 

24 juli 2018

Care & Beauty

Purmerend

Meld je aan voor de
nieuwsbrief

who-cares.nl | Kamer van Koophandel 000004705394

Home | Powered by Wallbrink Crossmedia Groep