Walborgh Kieskamp nieuwe commerciële man van DA

“Ik kom niet binnen als iemand die de klus wel even zal klaren”

Morgen stapt Walborgh Kieskamp de burelen van DA binnen. Ditmaal niet als directeur van Biohorma, maar als de nieuwe commercieel directeur. Wat kunnen we van hem verwachten? In eerste instantie, naast commercieel inzicht en kennis van hoe ’t bij de industrie werkt, zal dat vooral een stuk bescheidenheid zijn, lijkt het.

Vanochtend is aan DA-ondernemers bekendgemaakt dat Walborgh Kieskamp, oud-directeur van Biohorma, per 1 november de nieuwe directeur van de DA-formule wordt. Hij is een oude bekende, die vanuit zijn rol als directeur bij Biohorma ook liet zien hart te hebben voor ondernemers. Zo werd al enkele malen de KNDB-ledendag bij Biohorma georganiseerd.

Kieskamp wist in zijn periode bij Biohorma dat bedrijf weer goed op de rails te zetten. “Natuurlijk zijn resultaten behaald in het verleden geen garantie voor de toekomst”, reageert hij desgevraagd, “maar voor mij is dat wel weer de uitdaging bij DA. Dat gezegd: ik vind dat ik nog veel te weinig weet over wat er gebeuren moet bij DA. Ik kom daar echt niet binnen met het gevoel dat ik dat varkentje wel eens even zal wassen, integendeel: ik wil vooral met de mensen intern en de ondernemers praten om te horen hoe zij hier tegen aankijken, en op basis daarvan mijn beeld bepalen.”

 

Commerciële opdracht

NDS stelt dat Kieskamp de duidelijke commerciële opdracht heeft: hij moet de DA-formule “commercieel versterken”. Wat dat concreet inhoudt, daar kan Kieskamp, verwijzend naar het citaat hierboven, nog niets over zeggen. Een eerste uitdaging daarbij zal ongetwijfeld zijn om daartoe alle neuzen weer echt dezelfde kant op te krijgen. Dat heeft Henk Castelijns met zijn kernteam al in gang gezet, maar dat stokje zal Kieskamp nu waarschijnlijk gaan overnemen.  

Een andere belangrijke uitdaging is de voorgenomen concentratie van NDS, D.I.O. en Holland Pharma. Zoals bekend heeft de ACM dit nog in onderzoek.

“Ondanks dat gaat de formule met volle kracht vooruit”, aldus Kieskamp. “Zo is de leveringsgraad in samenwerking met Holland Pharma hoger dan ooit. En we hebben grote ambities.”

Kieskamp heeft duidelijk een commerciële taak. Maar gaat hij het beleid daartoe grondig aanscherpen? Desgevraagd zegt Kieskamp dat zijn aanstelling niet direct leidt tot een herziening van het huidige beleid. “NDS/DA zet dan ook stappen naar voren en die trend wil ik voortzetten. Mensen die zich bijvoorbeeld afvragen of mijn aanstelling roet in het eten gooit van de fusieplannen, hebben het mis. Onze ambities zijn groot, maar ook koersvast.”

 

Henk Castelijns, die als ad-interimdirecteur bij NDS fungeert, verdwijnt hierbij overigens niet uit beeld: hij blijft als algemeen directeur bij NDS vooralsnog actief betrokken bij de organisatie.

 

Foto: Jan Willem Houweling

 

31 oktober 2016

NDS

Den Bosch

Meld je aan voor de
nieuwsbrief

who-cares.nl | Kamer van Koophandel 000004705394

Home | Powered by Wallbrink Crossmedia Groep