Drogisterij Ros

“DBB biedt ondernemers groeikansen”

Drogisterij Ros koos vorig jaar voor een nieuwe formule op de pui: DROGIST Bewust Beter. Eigenaar Ton Ros vertelt graag over die keuze. “We kunnen weer lokaal optimaal ondernemen.”

Drogisterij Ros is sinds 1937 gevestigd aan de Jan van der Heydenstraat in Den Haag. “In 1960 namen mijn schoonouders, de heer en mevrouw Zaal, de winkel over, en in 1995 hebben mijn vrouw Margreet en ik het weer van hen overgenomen”, vertelt huidige eigenaar Ton Ros: “Het is de eerste van de vier winkels die we op dit moment runnen.”

Drogisterij Ros is ongeveer 150 m2 vvo groot en omvat onder meer ook een Postnl.nl (voorheen TNT) Servicepunt. 

“Onze winkel is een begrip in het Laakkwartier van Den Haag: iedereen kent ons en we hebben een vertrouwensfunctie. Service, kwaliteit, betrouwbaarheid, vakkundig en vriendelijk personeel staan nog altijd hoog in ons vaandel.”

Vrij recent koos Ros voor een nieuwe formule op zijn pui: DROGIST Bewust Beter. Binnen dit landelijke samenwerkingsverband van zelfstandige drogisten wordt samengewerkt op het gebied van folders, POS-materiaal, onderscheidend assortiment, winkelondersteuning en opleidingen. 

“De drie speerpunten van Drogist Bewust Beter vind ik ijzersterk”, zegt Ros: “Bewust Beter: Goed advies, vraag het onze gediplomeerde medewerkers; Bewust Goedkoper: Profiteer van onze hoge kortingen; Bewust Lager: Kom binnen en ervaar onze vaste lage prijzen.”

 

Ondersteuning

Daarnaast zorgt groothandel UniPharma voor een breed assortiment inclusief de nodige ondersteuning, zoals het nader uitlichten van assortiment via degroene pagina’s op de folder, zegt hij: “Neem het aanbod biologische producten: dat is inmiddels al toegenomen tot meer dan 3.000 producten. Dankzij een totaalassortiment van wel 43.000 producten kan ik mij onderscheiden met bijzondere merken en zelfs categorieën die je elders niet ziet, zoals een volledig bio- en allergenenassortiment. En met de range Bewust Lager-producten kan ik op prijsniveau concurreren.”

Ros waardeert het ook dat UniPharma onder meer diverse proeverijen organiseert: “Ze zorgen daarmee voor beleving op de winkelvloer.”

 

Groeikansen

Ros wijst erop dat UniPharma de ruimte biedt om echt lokaal te ondernemen. “Niet alleen met een compleet assortiment maar ook complete winkelondersteuning. Ik heb om de twee weken een folder, doe 14 keer per jaar een digitale Direct Mail en krijg 2 maal per jaar ondersteuning tijdens de Budget weekenden. En dan heb ik het nog niet over de beleving, zoals proeverijen.”

Ros is dik tevreden met DROGIST Bewust Beter. “Door de optimale samenstelling van het assortiment, de ondersteuning en de lokale uitstraling bieden we duidelijkheid richting de consument - en dat creëert volop groeikansen! Hiermee kan ik als ondernemer weer een gezonde toekomst tegemoet.”

 

Bekijk HIER de bedrijfsfilm van UniPharma

 

12 oktober 2017

UniPharma

Den Haag / Middelburg

Meld je aan voor de
nieuwsbrief

who-cares.nl | Kamer van Koophandel 000004705394

Home | Powered by Wallbrink Crossmedia Groep