Bijeenkomsten

Shop & consument

Winkeloperatie

Trends

Branche

Zelfzorg

46
Drogistenbranche zet er samen schouders onder

Week van de Pijn

Ook dit jaar weer zetten de drogisten gezamenlijk de schouders onder een campagne rondom pijn. Enerzijds met als doel om consumenten ervan bewust te maken dat advisering rondom pijnstillers verstandig kan zijn, anderzijds om de drogisten als zelfzorgspecialisten te profileren.

Lees meer >
vacature

Per direct gezocht: Acquisitie Manager Europa

Beste lezer, de datum is verstreken dus is het goed om te melden dat onderstaande bericht opgezet is als een 1-aprilgrap. Alle eer daarvoor aan een niet nader te noemen ondernemer die vond dat het goed was 'dat wij ons niet altijd zo serieus nemen'. Petje af voor die suggestie, wij hopen dat u er wat...

Lees meer >
Acuut behoefte aan Nederlandse drogist

Europese partij zoekt positie in Nederland

Een Amerikaanse retailorganisatie heeft naar verluidt interesse getoond in expansie naar Europa door middel van acquisitie van een Nederlandse drogisterijorganisatie. Er is nog niet veel bekend, maar wel dat men per direct een Nederlandse zelfstandige drogist zoekt die als acquisitie manager aan de slag wil. De informatie komt binnen as we speak, we proberen u van alles op de hoogte te...

Lees meer >
Nieuwe aanpak wordt geleidelijk uitgevoerd

Drogisten geven vanaf juni risicowaarschuwingen

Vanaf juni is het zover: dan beginnen de drogisten met een certificaat Erkend Specialist in Zelfzorg met actieve risicowaarschuwingen aan klanten. Wat betekent dit in de praktijk?

Lees meer >
8 D.I.O.'s kiezen voor DA-formule

Weer overstap van paars naar magenta

Weer zijn acht D.I.O.-drogisterijen overgestapt naar de DA-formule. Daarmee lijkt de gang van paars naar magenta te versnellen. Op donderdag 24 januari heropenden maar liefst acht DA-drogisterijen hun magenta-roze deuren. Dit betekent dat de consument nu terecht kan in De Lier, Nieuw-Lekkerland, Groot-Ammers, Kesteren, Zuidwolde, Dwingeloo, Drachten en Groningen! Daarmee staat de teller van...

Lees meer >
Insteek merkbaar positiever

Nieuwjaarsreceptie NCV en CBD 

Ook dit jaar werd de nieuwjaarsreceptie van de Nederlandse Cosmetica Vereniging en het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven redelijk goed bezocht, en werden de lijnen uitgezet voor 2019. De inhoud was niet te opmerkelijk, maar wel de positieve toon. 

Lees meer >
Afscheid Tom de Wit

'Het flexibele denken begint te landen bij NDS'

Vanaf 1 januari is hij met pensioen: Tom de Wit, ten laatste directeur Inkoop bij D.I.O.-drogisterijen, en 43 jaar bij FACO Retail toen deze organisatie opging in NDS. Zijn afscheid is wat bitterzoet, maar hij ziet de toekomst hoopvol tegemoet.

Lees meer >
UniPharma toont geloof in toekomst

Uitbreiding DC teken van groei

Groothandel en Retailorganisatie UniPharma heeft eind november de eerste paal geslagen voor een forse uitbreiding van het bestaande distributiecentrum/hoofdkantoor. Volgens eigenaar Jacco van Liere is de uitbreiding nodig om de bestaande en verwachte groei aan te kunnen.

Lees meer >

Van D.I.O. naar DA: hoe groot is het verschil?

Eerder dit jaar werd al een aantal eigen vestigingen van D.I.O. omgebouwd naar DA. Op 4 oktober jl. gingen nog elf D.I.O.-drogisterijen verder onder de vlag van DA. 1 november volgen er weer veertien en in het eerste kwartaal van 2019 staan er 30 op de planning. Maar is die overgang nou groot of klein? En is er al een verschil merkbaar? Een steekproef… 

Lees meer >
Ombouw van D.I.O. naar DA, en meer…

Beweging bij DA

Er is beweging bij DA. Afgelopen voorjaar bouwden de eerste ondernemers hun D.I.O. om naar DA. Begin oktober volgden er nog elf, en op 1 november volgen 14 andere D.I.O.-drogisterijen. Maar ook is D.I.O. De Natuurdrogist nu omgevormd tot DA De Natuurdrogist. En de huislijn wordt uitgebreid.

Lees meer >
Care & Beauty

"Wij zijn ongeduldig en de tijd dringt"

Reinier Kok, Stan van Nieuwland en Harry Piet vormen het bestuur van de nieuw-opgerichte B.V. De Betere Drogist, dat Care & Beauty heeft geïnitieerd: een break-away formule van NDS-ondernemers die anders in de wedstrijd zitten dan veel van hun collega’s.  “Wij hebben in het verleden al stappen gemaakt in onze winkels en willen die route voortvarend en degelijk...

Lees meer >
Groep nuanceert groeiverwachting

Update: Care & Beauty

De nieuwe formule Care & Beauty omvat een groep D.I.O.-ondernemers die besloten hebben om samen verder te gaan onder de formulenaam Care & Beauty. Nu dat bericht gisteren wereldkundig werd gemaakt, zijn er intussen enkele zaken die wat opheldering behoeven. We verwachten binnenkort een uitgebreid interview met het bestuur van de nieuwe detailorganisatie te hebben. Daarin zullen zij...

Lees meer >
Brakeaway deelnemers blijven verbonden met NDS

Nieuwe formule: Care & Beauty

Een groep zelfstandige drogisten met 26 winkels, hoofdzakelijk in de Randstad, start een nieuwe drogisterijformule: Care en Beauty (C&B). De drogisten die met C&B starten, komen uit de hoek van D.I.O. en Care by D.I.O. Hun initiatief is ontstaan in de hectiek van de fusie van D.I.O. en DA. Hun assortiment blijven zij echter afnemen van Mosadex-dochter Holland Pharma.

Lees meer >
Nieuwe directeur NDS

Lisette Havermans moet ‘snel en concreet synergie bewerkstelligen’

De rust is nog niet weergekeerd na de fusie van NDS en FACO: terwijl Jos vanaf het begin de gedoodverfde leider van het management team was en dat ook werd, is zojuist, - en binnen enkele maanden na zijn officiële aanstelling- bekendgemaakt dat hij plaatsmaakt voor een nieuwe algemeen directeur: Lisette Havermans. 

Lees meer >

Feest in de Efteling!

Zondag 10 november gingen de poorten van de Winter Efteling open voor de D.I.O. ondernemers, de medewerkers van D.I.O.-hoofdkantoor en alle klanten die de afgelopen maanden een gratis VIP-kaartje bijeen hadden gespaard door te winkelen bij hun D.I.O. drogist. Met een opkomst van ca. 11.000 D.I.O. supporters kleurde de Efteling paars. De dag werd ‘s avonds, onder het genot van bubbels,...

Lees meer >

Crest Groep heft zichzelf op

De Crest Groep en Da/D.I.O. Drogisterijen melden dat de samenwerking, die al jaren bestond tussen Crest en FACO, verder geïntensiveerd zal worden. De Crest Groep wordt daardoor wel per 1 januari 2018 opgeheven.

Lees meer >

‘Echt afscheid nemen doe ik niet’

Colinda Hoegee zegt na twaalf jaren Holland & Barrett (voorheen: De Tuinen) vaarwel. Maar niet uit onmin of botsende karakters. “Ik wil juist al het waardevolle dat ik geleerd heb, ook elders kunnen inzetten.”

Lees meer >

DA en D.I.O. verder als DA 2.0

Woensdagavond werd het dan eindelijk bekendgemaakt: De naam D.I.O. komt te vervallen, de ondernemers en hun organisaties maken zich sterk voor een gezonde toekomst onder één merk: DA. “Niet elke ondernemer was daar blij mee, D.I.O. heeft daarin een andere historie dan DA, maar de overtuiging heerst wel dat we samen echt een vuist kunnen maken”, zegt algemeen...

Lees meer >
Buur (A.S. Watson) draagt functie over aan Schipper

‘Trouw aan consumentenbelofte staat centraal’

A.S. Watson Health & Beauty Benelux heeft Niek Schipper benoemd tot de nieuwe Trading Director Health & Beauty Benelux. Kees Buur legt die functie per 1 januari 2018 neer. Voor hem is trouw aan de consumentenbelofte zowel in het verleden als de toekomst dé constante van de marktleider.

Lees meer >

Boeijenga: 'Unieke samenwerking gecertificeerde drogisten'

Op 6 november start een voor de drogisterijbranche unieke campagne - uniek omdat alle gecertificeerde drogisterijen van Nederland aan deze campagne meedoen. Het is ook een zichtbaar teken dat het CBD een nieuwe weg ingeslagen is. “Er heerst een nieuw élan”, aldus voorzitter Johan Boeijenga.

Lees meer >

Etos-producten gaan internationaal

Etos gaat internationaal. Althans, de eigen-merkproducten van Etos zullen internationaal worden verkocht. Volgens Etos zijn de consequenties dan ook vooral in het buitenland voelbaar. Maar niet in Nederland?

Lees meer >

Waarom D.I.O. start met Stationsdrogist

Op 11 juli opende D.I.O. zijn allereerste Stationsdrogist, in het station van Alkmaar. De organisatie noemt het ‘de eerste drogist-to-go van D.I.O.-drogisterijen’. Het is de negende winkel van ondernemer Harry Piet. Algemeen directeur Jos Jongstra legt uit hoe en waarom FACO/D.I.O. tot deze stap besloot.

Lees meer >

Van Loon hofleverancier

Drogisterij Van Loon in Oude-Tonge viert dit jaar haar 125-jarige jubileum. Eef Aleman-van Loon is de vierde generatie van de familie Van Loon in de drogisterij, en het 125-jarige jubileum werd niet alleen opgeluisterd met het koninklijk predikaat van Hofleverancier, maar ook met een oorkonde van de KNDB. 

Lees meer >

AS Watson kiest voor expansie én interne versterking

A.S. Watson heeft in South China Morning Post aangekondigd in een jaar tijd 1400 nieuwe winkels te openen. Circa een derde daarvan in China en voor zover bekend niet of nauwelijks in West-Europa. Maar er wordt ook geld gepompt in technologie. Heeft deze expansie effect in Nederland?

Lees meer >

Holland & Barrett verkocht aan L1 Retail

Al sinds begin van vorig jaar staat Holland & Barrett in de etalage, en een van de geïnteresseerde kopers was AS Watson. Maar gisteren is bekend geworden dat een nieuwe speler in de retailmarkt, L1 Retail, het winnende bod heeft uitgebracht. Niet A.S. Watson, maar investeerder L1 Retail is de nieuwe eigenaar van Holland & Barrett. 

Lees meer >

Franca beste drogist op drukbezocht FACO / D.I.O-feestje

Zondag 25 juni organiseerde FACO / D.I.O weer haar jaarlijkse Relatiedag. Er was gerekend op circa 350 bezoekers, maar er kwamen er bijna 400. Een gezellig feestje in Caribische sfeer, waar veel jonge, actieve, switchende, afscheidnemende drogisten in het zonnetje werden gezet. En de beste drogist natuurlijk. Dat was dit jaar Franca van Mourik van D.I.O. Drunen.

Lees meer >

Er heerst een gevoel van: ‘eindelijk aan de slag!’

NDS en FACO kwamen gisteren in Leusden bijeen om de integratie van de beide organisaties, sinds gisteren formeel vastgelegd, handen en voeten te geven. Tijdens een snelle lunch spraken we met Jos Jongstra en Walborgh Kieskamp, sinds gisteren algemeen directeur NDS en directeur DA.

Lees meer >
11:00 uur kogel door kerk

Fusie DA en D.I.O. een feit

Eindelijk is de spreekwoordelijke witte rook gesignaleerd: vanochtend zijn in Diemen en Zwolle de medewerkers geïnformeerd. Voortaan behoren de formules D.I.O. en DA tot één retailhuis.

Lees meer >

‘Aandacht voor consument én de ondernemer’

DA bestaat sinds gisteren 75 jaar. En vanaf vandaag breken daartoe de feestelijkheden los. De consument profiteert een maand lang van 75 aanbiedingen voor € 2,50 per stuk. “Maar natuurlijk vieren we het ook met onze ondernemers. Zij zijn immers het fundament onder DA", zegt woordvoerder van DA Chantal Schoemaker.

Lees meer >

D.I.O. staat voor spannende ontwikkelingen

D.I.O. (de naam FACO wordt steeds minder gehanteerd) staat aan de vooravond van spannende ontwikkelingen. En dan hebben we het er niet alleen over dat het wordt opgenomen in de Mosadex-familie: ook D.I.O. zélf is druk bezig met vernieuwing en groei. Kijk hier wat we er allemaal over schreven.

Lees meer >

‘Kameleontisch karakter is essentieel’

Wie de geschiedenis van UniPharma bekijkt, kan niet anders dan concluderen dat de organisatie niet alleen fors gegroeid, maar ook flink veranderd is. Het belevert ook allang niet meer alleen maar drogisten, maar ook gezondheidwinkels, apotheken en supermarkten. Is dit een kwestie van wisselvalligheid? “Integendeel”, zegt Jacco van Liere, eigenaar en algemeen directeur,...

Lees meer >

De flexibele groei van Unipharma

Unipharma ontwikkelt zich ook nog na 35 jaar: er zit groei in de formule Drogist Bewust Beter, Gezond & Wel is inmiddels de grens van honderd winkels gepasseerd. Daarnaast onderscheidt Unipharma zich met e-fulfilment en profileert het zich, in de woorden van algemeen directeur Jacco van Liere als ‘een ondernemer voor echte ondernemers’. Het kenmerk van Unipharma? “Zijn...

Lees meer >

‘Bezwaren van Vriesia onzin’

Twee prominente zelfstandige drogisten, Jan Willem Hamstra (links op de foto) en Harry Piet (rechts), reageerden geprikkeld op de bezwaren van de directie van Vriesia naar aanleiding van de fusie van FACO en Holland Pharma. Bij deze zorgen zij voor een fel tegengeluid.

Lees meer >

FACO/NDS kan uit de startblokken

Na bijna een vol jaar is de kogel eindelijk door de kerk: van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) mag de fusie tussen D.I.O. en Holland Pharma doorgaan. Dit hebben beide partijen vanochtend bekendgemaakt. Wat kunnen we de komende tijd van de kersverse organisatie verwachten?  

Lees meer >

De Toekomst van DA

Er gebeurt heel wat bij DA. In de afgelopen maanden zijn er stappen gezet zodat de formule weer vaart kan maken. We hebben daar de laatste tijd uitvoerig over bericht. Voor wie weer even wil bijspijkeren, zetten we de belangrijkste ontwikkelingen van 2016 nog even chronologisch op een rijtje.

Lees meer >

DA ‘kijkt niet naar de top, maar de volgende bocht’

Donderdag 3 november organiseerden Holland Pharma en Nederlandse Drogisterij Service voor het eerst gezamenlijk een leveranciersdag. De bedoeling was dat hierbij onder meer een blik in de toekomst geworpen zou worden. Maar wat zijn die toekomstplannen eigenlijk?

Lees meer >

Kruidvat kiest in Frankrijk voor organische groei

Onlangs werd een Kruidvat-winkel geopend in Hazebrouck, Frankrijk - en binnenkort opent er nog een in Sin-le-Noble. Dat is in een jaar tijd de vierde Kruidvat-vestiging in Frankrijk. Maar het betekent nog niet dat A.S. Watson begonnen is aan een invasie in Frankrijk. 

Lees meer >

“Ik kom niet binnen als iemand die de klus wel even zal klaren”

Morgen stapt Walborgh Kieskamp de burelen van DA binnen. Ditmaal niet als directeur van Biohorma, maar als de nieuwe commercieel directeur. Wat kunnen we van hem verwachten? In eerste instantie, naast commercieel inzicht en kennis van hoe ’t bij de industrie werkt, zal dat vooral een stuk bescheidenheid zijn, lijkt het.

Lees meer >

‘DA-ondernemers beginnen met schone lei’

De nieuwe franchisevereniging voor DA-ondernemers heet heel nuchter: DAFV (DA Franchise Vereniging). Het zegt iets over de doelgerichtheid en drive van de nieuwe vereniging. Want met de oprichting van de DAFV zijn de DA-ondernemers weer in staat om met één stem te spreken en gezamenlijk tot beslissingen te komen. Intussen staan de eerste punten al op de agenda.

Lees meer >

‘Keuzeruimte genoeg voor zelfstandigen’

Brancheanalist René Salimans van Salimans Consultancy reageerde met een persbericht op ons artikel waarin ondernemer Jan Willem Hamstra opriep tot het tekenen van een petitie vóór samenwerking tussen DA en D.I.O. Volgens Salimans blijft er aantoonbaar voldoende keuzevrijheid voor ondernemers, ook als de ACM de samenwerking goedkeurt.

Lees meer >

‘Nieuwe energie bij DA-ondernemers’

DA heeft een meer dan tumultueus half jaar achter de rug. Het faillissement van DA Retailgroep was natuurlijk een absoluut dieptepunt met vele ondernemers in mineurstemming. NDS heeft daar verandering in gebracht, al ging ook niet álles van een leien dakje. Hoe is de stemming onder DA-ondernemers nu? Een gesprek met Garry van der Heijden over het belang van de dialoog,...

Lees meer >

Petitie vóór samenwerking D.I.O. en DA

Jan Willem Hamstra, intussen al meer dan 30 jaar drogist in Dokkum en sinds enkele jaren Hardegarijp, maakt zich ernstig zorgen over het besluit van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om een goedkeuring van de samenwerking tussen DA en D.I.O. nog even aan te houden. Een eventueel ‘nee’ van deze autoriteit zou namelijk desasstreus kunnen zijn, vindt hij. Middels een...

Lees meer >

“Het valt echt op als er geen klanten zijn”

Op 13 april 2016 opende in de nieuwe passage in Station Eindhoven de gloednieuwe Etos van winkelmanager Wendy Vonken en haar team van 15 medewerkers. Na drie jaar in een noodgebouwtje te hebben gezeten, doet de winkel voor hen weldadig aan. Maar ook de consument weet er veel op een relatief beperkte ruimte te vinden.

Lees meer >

’We komen steeds met nieuwere, mooiere merken’

DA-drogisterij Sleyt in Wolvega is niet de eerste de beste: zelfs na pakweg een eeuw aanwezigheid in het retaillandschap weet de winkel van de familie Sleyt nog awards in de wacht te slepen: in 2015 werden zij verkozen te worden tot leukste ondernemer van de gemeente. Eens even kijken wat de drogisterij nou zo bijzonder maakt!

Lees meer >

'De focus ligt op service'

Op woensdag 23 maart heropenden Jeanette en Philo Scheffer, van oorsprong gemakswinkeleigenaren, hun Read Shop in Dubbeldam, Dordrecht, in een team-up met Drogist Bewust Beter. Hoe gaan deze ondernemers met het drogistenvak om?

Lees meer >

’Naam DA niet op de schop’

Door enkele media is gemeld dat de formulenaam DA zou kunnen gaan verdwijnen. Desgevraagd zet Henk Castelijns, ad interim directeur van retailorganisatie NDS, de zaken hierbij even recht.

Lees meer >

13 november 2019

Drachten | Emonta

Zo ambachtelijk dat je het niet hoeft uit te leggen…

Ooms is apotheker met drie vestigingen in Katwijk aan Zee. Samen met drie collega's vormt hij BronPharma, dat het métier van zelfbereiden inzet om unieke producten te ontwikkelen. Het zelf bereiden vindt hij boeiend, maar ook noodzakelijk: "Weet je, er zijn toch veel producten waarvan ik vind dat ze niet of niet goed werken. Dus als je dan vragen krijgt van klanten naar iets... Lees meer >

06 september 2019

Leidschendam | Stichting DID

Gratis sessies DID

Bij werkgeluk gaat het om een werkomgeving waar je met plezier en gemotiveerd naartoe gaat, waar het fijn samenwerken is, waar je het gevoel hebt dat jouw bijdrage zinvol is en er echt naar je wordt geluisterd. Werkgeluk draagt bij aan het algemene geluksgevoel van mensen en daarmee aan hun duurzame inzetbaarheid. Hoe kun je als ondernemer daaraan bijdragen? Met stip op 1: écht in... Lees meer >

21 januari 2019

Renkum | Mediphos

Staudt littekencrème én wondcrème nu breed beschikbaar

Staudt littekencrème is ontwikkeld door plastisch chirurgen van het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk, ook bekend als het Brandwondencentrum Beverwijk. Jarenlange ervaring en onderzoek hebben geleid tot een bijzondere, cosmetische crème die door de plastisch chirurgen al lange tijd naar volle tevredenheid wordt ingezet bij de verzorging van littekens.
Staudt... Lees meer >

15 oktober 2018

Almere | Pharma Nord

Pharma Nord zoekt commercieel manager

Commercieel Manager

Met persoonlijke interesse in gezondheid en voeding

 

Pharma Nord, een van Europa’s toonaangevende leveranciers van preventieve medicijnen en voedingssupplementen, acht het bevorderen van een gezonde leefstijl van vitaal belang. Ons doel is de voordelen van voedingssuppletie met onze wetenschappelijk gedocumenteerde... Lees meer >

04 oktober 2018

Huizen | Kuypers Cosmetics

'Revolutie in wondbehandelingsschap'

"Het is al langer bekend dat een natuurlijk korstje minder goed geneest dan een middel dat de wond goed vochtig houdt", zegt Rob van der Leegte, directeur van Kuypers Cosmetics. "De meeste mensen denken bij wondverzorging nog steeds gewoon aan een pleister, maar een wond zónder korst geneest tot 40% sneller dan met een korst. Plus: het verkleint het risico op... Lees meer >

11 augustus 2018

Almere | Pharma Nord

Impact Q10 en seleen groter dan gedacht

Chronische vermoeidheid is een lichaamsverzwakkende gesteldheid waarbij zelfs de minste inspanning leidt tot totale uitputting. Deense wetenschappers van Aarhus University en Bispebjerg Hospital weten nu dat mitochondriale fouten de energieproductie van de cellen verstoren. Voor die energieproductie hebben de mitochondria Q10 nodig. Het lichaam maakt deze stof zelf aan, maar bij het ouder... Lees meer >

19 juli 2018

Hoofddorp | Reckitt Benckiser Healthcare

'Nieuwe omzetdrijver in wondverzorging'

Dettol Med Wondspray is de nieuwste uitbreiding van de range onder het merk Dettol. Dettol Med Wondspray wordt gebruikt ter preventie van infectie bij oppervlaktewondjes, zoals sneetjes, schaaf-, valwondjes. "We hebben allemaal wel eens te maken met kleine oppervlaktewondjes, en de verzorging daarvan", zegt Cris Pessemier, Head of Regulatory Affairs bij Reckitt Benckiser... Lees meer >

16 februari 2018

Zeist | Nederlandse Cosmetica Vereniging

NCV legt focus op gezondheidsaspecten van cosmetica

Volgens NCV-voorzitter Monica van Ee geven cosmeticaproducten niet alleen een hygiënisch, mooi en goed gevoel, maar versterken ze ook het zelfvertrouwen en dragen ze bij aan ons persoonlijk welzijn. “Cosmetica zijn voor veel mensen, bewust of onbewust van grote betekenis. Zij zijn van belang voor onze innerlijke en sociale wereld. Wie bijvoorbeeld lekker ruikt, voelt zich ook... Lees meer >

13 oktober 2017

Almere | Pharma Nord

‘Overtuig je klant met bewijzen’

“Drogisten krijgen informatie uit een veelheid van bronnen, maar de vraag is: hoe betrouwbaar is de informatie eigenlijk?”, zegt Wedemeijer. “Neem nu bijvoorbeeld supplementen. De overheid heeft regels opgesteld, richtlijnen voor de beweringen (claims) die je op verpakkingen mag zetten. En dan zijn ‘Melatonine met slaap’, ‘magnesium met spieren’,... Lees meer >

12 oktober 2017

Den Haag / Middelburg | UniPharma

“DBB biedt ondernemers groeikansen”

Drogisterij Ros is sinds 1937 gevestigd aan de Jan van der Heydenstraat in Den Haag. “In 1960 namen mijn schoonouders, de heer en mevrouw Zaal, de winkel over, en in 1995 hebben mijn vrouw Margreet en ik het weer van hen overgenomen”, vertelt huidige eigenaar Ton Ros: “Het is de eerste van de vier winkels die we op dit moment runnen.”

Drogisterij Ros is... Lees meer >

05 oktober 2017

Wijchen | who-cares

Nieuwe gezichten bij who-cares

Beste lezer, ik vind het fijn om u te melden dat het goed gaat met who-cares. Zo goed, dat we inmiddels onze staf hebben uitgebreid met twee voortreffelijke nieuwe teamleden. Ik stel ze hierbij graag even aan u voor.

 

Ilse Broers (links op de foto) is zelfstandig journalist en bladenmaker. Ze schrijft reportages, interviews, portretten en... Lees meer >

27 september 2017

Almere | Pharma Nord

“Polarisatie dreigt in keuze voor VMS”

“Volgens mij bevindt de zelfzorgmarkt in Nederland zich in een overgangsfase”, zegt Overeem. “De positie van de zelfstandige drogist is de laatste tien jaar sterk veranderd, want zijn omzetaandeel in de markt is zienderogen afgenomen. Daarentegen hebben de gezondheidswinkels een sterke groei doorgemaakt. In de apothekersmarkt zie je voortgaande concentraties. De recente... Lees meer >

31 juli 2017

Rotterdam | A Healthy Body

“Eindelijk een natuurlijke oplossing voor vaginale verzorging”

Voor de verzorging van de vagina bestonden er tot voor kort geen natuurlijke verzorgingsproducten in Nederland. Tot 2013: toen introduceerde importeur A Healthy Body de range Cydonia - een puur natuurlijk merk gebaseerd op etherische oliën van kruiden en planten, met onder meer een vaginale verzorgingslijn die bestaat uit drie vaginaal-zetpillen, alle op basis van aromatherapie: Vaginor... Lees meer >

27 juni 2017

Gorinchem | Louis Widmer

Jaar vol innovaties

Dit jaar heeft Louis Widmer zijn assortiment uitgebreid met een viertal introducties: Douchecrème, Sun Gel 30, L’Eau de Peau en een nieuwe verpakking voor de nachtverzorgingslijn.

Leyting: “Onze producten worden in nauwe samenwerking met dermatologen ontwikkeld en vervaardigd. Zo zijn wij voortdurend op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en worden moderne... Lees meer >

16 juni 2017

Gorinchem | Louis Widmer

“Kwaliteit is de drager van ons succes”

Peter Leyting en office manager Jolanda Krouwel werken al geruime tijd bij Louis Widmer, en sinds 2016 staat Leyting aan het roer van het bedrijf, met Krouwel als zijn vaste rechterhand.

“Mijn eerste opleiding was gericht op een administratieve functie”, vertelt Leyting, “maar tijdens een studentenbaantje bij de C1000 merkte ik dat ik klantencontact fantastisch... Lees meer >

09 juni 2017

Domburg | DBB Kama

“Het draait bij ons vooral om flexibiliteit”

In het driehoekige park ’t Groentje langszij van de hoofdweg door Domburg staat een standbeeld voor de arts J.G. Mezger, die veel heeft betekend voor de ontwikkeling van Domburg als kuuroord. Het is dus wel passend dat aan dit parkje ook drogisterij Kama gevestigd is, dat er nog dagelijks voor zorgt dat zowel de inwoners van Domburg als miljoenen toeristen hier voor gezond- en... Lees meer >

13 april 2017

Liempde | Drogist Bewust Beter

'Ik kies voor echte vrijheid'

Stephanie is recht door zee, en een echte doener. Ze studeerde zowel sport en bewegen als voeding en diëtetiek, en werkte tien jaar in de horeca voordat zij in september 2013 op de leegstaande drogisterij aan de Nieuwstraat werd geattendeerd. “Ik dacht eerst: dat is niks voor mij. Maar stiekem dacht ik er toch over na. En al heb ik totaal geen achtergrond in de drogisterijwereld:... Lees meer >

28 maart 2017

Almere | Synofit

Sterke botten, soepele spieren

De producten uit de range van Synofit zijn echt afgestemd op de gewrichten. Maar vaak kreeg Synofit van consumenten de vraag of het ook goed zou kunnen werken voor de botten. 

“Het antwoord daarop is: nee”, zegt directeur marketing en verkoop René den Admirant. “Er is wel een kleine hoeveelheid Calcium en Vitamine D3 in Synofit Premium aanwezig, maar... Lees meer >

29 november 2016

Elburg | Biohorma

‘Alles voor in het slipje bij elkaar’

Maandverband, de tampons, intieme hygiëne, incontinentie: wat hoort allemaal bij elkaar? Die vraag stelden we vrouwen in Nederland. Hun antwoord: maak onderscheid tussen wassen en behandelen… maar zet het wél bij elkaar in het schap. Die behoefte van klanten wijkt af van de dagelijkse werkelijkheid in de drogisterij: in veel gevallen worden bij wasproducten,... Lees meer >

10 november 2016

Wolvega | Koninklijke Utermöhlen

Alles voor een verzorgde kraamtijd

Vóór, tijdens en ná de bevalling

Het HeltiQ kraamassortiment bevat alle artikelen die te gebruiken zijn vóór, tijdens of na de bevalling en bestaat uit 7 producten voor moeder en kind. U kunt de aanstaande moeder adviseren dat zij het kraampakket vanaf 6 tot 8 weken voor de bevalling in huis moet hebben. Het HeltiQ Kraampakket bevat 11... Lees meer >

Meld je aan voor de
nieuwsbrief

who-cares.nl | Kamer van Koophandel 000004705394

Home | Powered by Wallbrink Crossmedia Groep