Sanofi

'Allegra Fexotabs laat je optimaal van voorjaar en zomer genieten'

Met Allegra Fexotabs introduceerde Sanofi een echt succesverhaal in de strijd tegen hooikoortsklachten. In een moeilijk jaar voor producten die niet rechtstreeks met covid van doen hebben, wist het in diverse awardscategorieën hoog te scoren, en haalde het zelfs een METEOOR Award in huis als de introductie met het op een na beste omzetgemiddelde. Ook in afzetgemiddelde scoorde Allegra hoog, en zelfs binnen de snelstgroeiende merken wist het een hoge score te bereiken. Wat is het geheim van het succes?

"Het begint bij de basis: er is een markt voor Allegra Fexotabs, want drie op de tien volwassenen heeft last van hooikoortsklachten en zoekt daar oplossingen voor. En hoewel de markt groeit, vonden toch dat we daar nog meer momentum aan konden geven door ons wereldwijd grootste OTC-merk Allegra ook in Nederland te lanceren", vertelt sales manager CHC the Netherlands Marc Blokzijl.

"Allegra Fexotabs is, als enige product in de markt, gebaseerd op de actieve molecuul fexofenadine", vertelt CHC marketing manager the Netherlands Frans Smits. "Daardoor werkt Allegra Fexotabs al binnen één uur en is het 24 uur effectief. Maar nog belangrijker: van Allegra Fexotabs word je niet slaperig. En dat is nou juist klacht nummer één onder mensen die last hebben van hooikoorts. Fexofenadine staat geregistreerd als de enige niet-sedatieve orale antihistaminicum. Het mag van de Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA) zelfs tijdens het vliegen door piloten gebruikt worden." 

"Wat we met Allegra Fexotabs eigenlijk tegen consumenten zeggen is: het paarse doosje zorgt ervoor dat je optimaal van voorjaar en zomer kunt genieten", aldus Blokzijl. "Je hoeft je leven niet aan te passen: leef je leven zonder hooikoortsallergie!"

 

Neusspray Duo

Allegra Fexotabs werd in maart 2020 geïntroduceerd, vertelt Blokzijl: "Bij introductie werd Allegra Fexotabs zwaar overschaduwd door de verkoop van hoestmiddelen. Maar daarna is het goed op stoom gekomen, zowel bij apothekers en drogisten als via een aantal supermarkten en webwinkels." 

"Allegra heeft ook substantieel bijgedragen aan een al groeiende markt", vult Smits aan. "Van zes miljoen groei die in 2020, ondanks corona, in de allergiemarkt is gerealiseerd, nemen wij zeker een kwart voor onze rekening. Dat is een fantastisch resultaat: ik weet zeker dat niemand dat, in een periode als deze, met een introductie heeft meegemaakt! Onze targets hebben we ruim overstegen. We hebben er dus geen spijt van dat we Allegra Fexotabs in coronatijd hebben geïntroduceerd."

Later werd ook Allegra Neusspray Duo aan de range toegevoegd. "Dat heeft twee werkingsmechanismen: het verlicht klachten, maar voorkomt ook reacties. Dus als t pollenweer er aankomt, kun je al op voorhand, naast tabletten, ook een dosis neusspray nemen om de volle impact te verminderen. Ook Allegra Neusspray Duo is door de hele markt opgenomen!"

 

Bekijk ook de uitreiking van de Meteoor 2 Award op deze vlog

 

 

 

14 juni 2021

Sanofi Consumer Healthcare Nederland

Amsterdam

Agenda Bijeenkomst

Sportief event voor de branche | 10 oktober 2019 | Papendal, Arnhem

Meld je aan voor de volgende Bijeenkomst

Meld je aan voor de
nieuwsbrief

who-cares.nl | Kamer van Koophandel 000004705394

Home | Powered by Wallbrink Crossmedia Groep