Bijeenkomsten

Shop & consument

Winkeloperatie

Trends

Branche

Zelfzorg

13

Dit zijn de winnaars!

Op het hoofdkantoor van NDS zijn de awards uitgereikt voor de in omzet sterkstgroeiende merken, de bestverkopende introducties én de door de consumenten hoogst gewaardeerde producten van 2018. Voor de uitreiking van oorkondes en awards waren 25 verschillende bedrijven aanwezig, waarbij sommige met meerdere oorkondes en awards naar huis gingen.

Lees meer >

DA verandert - wat betekent dat voor u?

DA wil zich als dé drogist-specialist in een eigentijds jasje terug op de kaart zetten. Daarvoor staan alle seinen intern al op groen. Nu is het aan de ondernemers om de volgende stap te zetten. Én aan de industrie! Wilt u weten hoe? Kom naar de Masterclass+…

Lees meer >
75 Jaar Pharmacon

Congres waar drogisten wijzer van worden

Stichting Pharmacon bestaat 75 jaar en viert deze bijzondere mijlpaal graag met de branche. Daarom organiseert de stichting op 19 maart 2019 het jubileumcongres 'Pharmacon, daar worden drogisten wijzer van'.

Lees meer >

Gezondheidswinst door inzet vitamines en mineralen

Donderdag 22 november 2018 organiseert NPN een symposium over gezondheidswinst door de inzet vitamines en mineralen. Het moment wordt ook benut voor de eerste uitreiking van de James Lind Prijs

Lees meer >

Sportief branche event

Op maandag 24 september organiseert who-cares een bijzonder, nieuw event voor de hele branche. Geen stoffig lezingenprogramma of gewoon ergens een rondleiding - nee, we gaan de handen uit de mouwen steken. Op de allermooiste sportlocatie van Nederland: Papendal. Met afsluitend natuurlijk een gezellig diner!

Lees meer >
Tweede Pinksterdag

Maandag 21 mei… en u bent op de Hoge Veluwe!

Waar anders kunt u zijn op Tweede Pinksterdag dan Het Nationale Park De Hoge Veluwe? Met een glaasje in de hand, lekkere hapjes, de wijdse natuur én uw collega's om u heen, genietend van het feestprogramma van de KNDB. Úw brancheorganisatie viert zijn 125-jarige jubileum, en viert dat goed! Met uitgelezen cuisine, goede entertainment, op een prachtige...

Lees meer >

Een avondcursus over weerstand

Met de griepepidemieën in het achterhoofd, organiseerde Pharma Nord een avondcursus over weerstand, waarbij vooral het belang van seleen en vitamine D onderstreept werden. Maar wat blijft er nou eigenlijk hangen van zo’n avond?

Lees meer >

‘Kennis en financiële middelen, zonder addertje onder ’t gras’

In mei en juni organiseert Stichting Duurzame Inzetbaarheid Drogisterijen (DID) negen bijeenkomsten in het land. De bedoeling: ondernemers handvatten geven hoe ze bewustwording en gedrag van hun personeel kunnen stimuleren. “Veel geld, bedoeld voor de inzetbaarheid van personeel, blijft liggen omdat ondernemers vrezen voor een addertje onder het gras. Maar dat is niet zo”, zegt...

Lees meer >

‘Met deze informatie doen ondernemers niets’

Voor de tweede BUFFALOES waren we te gast bij Weleda in Zoetermeer. Het werd een avond vol boeiende inzichten en kruisbestuivingen tussen Etos, DA, Crest en D.I.O.. Duidelijk werd hoeveel ondernemers nog kunnen winnen als zij goed met hun winkelcijfers omgaan. “Sterker nog”, zei Salimans: “Dit soort analyses is in de zelfstandigenwereld uniek: daar wordt nog niks mee...

Lees meer >

BUFFALOES! - concrete handvatten en inspiratie

De eerste sessie van BUFFALOES! vond onlangs plaats in Wolvega, bij Koninklijke Utermöhlen. Niet alleen kregen de deelnemers in een avondsessie concrete handvatten en ideeën om meer uit hun winkels te halen, ook de interactie met de gastheer leidde tot inspirerende initiatieven.

Lees meer >

TASK FORCE IMAGO gaat van start

Maandag 27 juni vond de kick off plaats van de nieuwe netwerkgroep TASK FORCE IMAGO. De groep stelt zich ten doel een nieuw imago te ontwikkelen voor de drogisterijbranche die toekomstbestendig is en de drogist in staat stelt de behoefte bij de consument aan oplossingen op het gebied van schoonheid, gezondheid, hygiëne en wellness te monopoliseren.

Lees meer >

Boeiende blik in de toekomst

Het was de tweede keer dat het Better Event werd georganiseerd. Het geesteskind van Amber Albarda trok dit jaar beduidend meer bezoekers - en is voor de drogisterij- en parfumeriebranche meer dan de moeite waard. Een impressie.  

Lees meer >

Verontruste ondernemers nemen de regie over

Wat wil de stichting Drogisterij en Parfumerie Belangen (DPB) bereiken? Dat werd uit de doeken gedaan tijdens een open avond op 26 januari jl. ”We maken ons echt zorgen om de zelfstandigen”, vertelde voorzitter Ben Denekamp het publiek. ”We vrezen dat als het zo doorgaat, de zelfstandige drogist straks niet meer bestaat. Maar er zijn tekenen dat het anders kan....

Lees meer >

Agenda Bijeenkomst

Sportief event voor de branche | 10 oktober 2019 | Papendal, Arnhem

Meld je aan voor de volgende Bijeenkomst

13 november 2019

Drachten | Emonta

Zo ambachtelijk dat je het niet hoeft uit te leggen…

Ooms is apotheker met drie vestigingen in Katwijk aan Zee. Samen met drie collega's vormt hij BronPharma, dat het métier van zelfbereiden inzet om unieke producten te ontwikkelen. Het zelf bereiden vindt hij boeiend, maar ook noodzakelijk: "Weet je, er zijn toch veel producten waarvan ik vind dat ze niet of niet goed werken. Dus als je dan vragen krijgt van klanten naar iets... Lees meer >

06 september 2019

Leidschendam | Stichting DID

Gratis sessies DID

Bij werkgeluk gaat het om een werkomgeving waar je met plezier en gemotiveerd naartoe gaat, waar het fijn samenwerken is, waar je het gevoel hebt dat jouw bijdrage zinvol is en er echt naar je wordt geluisterd. Werkgeluk draagt bij aan het algemene geluksgevoel van mensen en daarmee aan hun duurzame inzetbaarheid. Hoe kun je als ondernemer daaraan bijdragen? Met stip op 1: écht in... Lees meer >

21 januari 2019

Renkum | Mediphos

Staudt littekencrème én wondcrème nu breed beschikbaar

Staudt littekencrème is ontwikkeld door plastisch chirurgen van het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk, ook bekend als het Brandwondencentrum Beverwijk. Jarenlange ervaring en onderzoek hebben geleid tot een bijzondere, cosmetische crème die door de plastisch chirurgen al lange tijd naar volle tevredenheid wordt ingezet bij de verzorging van littekens.
Staudt... Lees meer >

15 oktober 2018

Almere | Pharma Nord

Pharma Nord zoekt commercieel manager

Commercieel Manager

Met persoonlijke interesse in gezondheid en voeding

 

Pharma Nord, een van Europa’s toonaangevende leveranciers van preventieve medicijnen en voedingssupplementen, acht het bevorderen van een gezonde leefstijl van vitaal belang. Ons doel is de voordelen van voedingssuppletie met onze wetenschappelijk gedocumenteerde... Lees meer >

04 oktober 2018

Huizen | Kuypers Cosmetics

'Revolutie in wondbehandelingsschap'

"Het is al langer bekend dat een natuurlijk korstje minder goed geneest dan een middel dat de wond goed vochtig houdt", zegt Rob van der Leegte, directeur van Kuypers Cosmetics. "De meeste mensen denken bij wondverzorging nog steeds gewoon aan een pleister, maar een wond zónder korst geneest tot 40% sneller dan met een korst. Plus: het verkleint het risico op... Lees meer >

11 augustus 2018

Almere | Pharma Nord

Impact Q10 en seleen groter dan gedacht

Chronische vermoeidheid is een lichaamsverzwakkende gesteldheid waarbij zelfs de minste inspanning leidt tot totale uitputting. Deense wetenschappers van Aarhus University en Bispebjerg Hospital weten nu dat mitochondriale fouten de energieproductie van de cellen verstoren. Voor die energieproductie hebben de mitochondria Q10 nodig. Het lichaam maakt deze stof zelf aan, maar bij het ouder... Lees meer >

19 juli 2018

Hoofddorp | Reckitt Benckiser Healthcare

'Nieuwe omzetdrijver in wondverzorging'

Dettol Med Wondspray is de nieuwste uitbreiding van de range onder het merk Dettol. Dettol Med Wondspray wordt gebruikt ter preventie van infectie bij oppervlaktewondjes, zoals sneetjes, schaaf-, valwondjes. "We hebben allemaal wel eens te maken met kleine oppervlaktewondjes, en de verzorging daarvan", zegt Cris Pessemier, Head of Regulatory Affairs bij Reckitt Benckiser... Lees meer >

16 februari 2018

Zeist | Nederlandse Cosmetica Vereniging

NCV legt focus op gezondheidsaspecten van cosmetica

Volgens NCV-voorzitter Monica van Ee geven cosmeticaproducten niet alleen een hygiënisch, mooi en goed gevoel, maar versterken ze ook het zelfvertrouwen en dragen ze bij aan ons persoonlijk welzijn. “Cosmetica zijn voor veel mensen, bewust of onbewust van grote betekenis. Zij zijn van belang voor onze innerlijke en sociale wereld. Wie bijvoorbeeld lekker ruikt, voelt zich ook... Lees meer >

13 oktober 2017

Almere | Pharma Nord

‘Overtuig je klant met bewijzen’

“Drogisten krijgen informatie uit een veelheid van bronnen, maar de vraag is: hoe betrouwbaar is de informatie eigenlijk?”, zegt Wedemeijer. “Neem nu bijvoorbeeld supplementen. De overheid heeft regels opgesteld, richtlijnen voor de beweringen (claims) die je op verpakkingen mag zetten. En dan zijn ‘Melatonine met slaap’, ‘magnesium met spieren’,... Lees meer >

12 oktober 2017

Den Haag / Middelburg | UniPharma

“DBB biedt ondernemers groeikansen”

Drogisterij Ros is sinds 1937 gevestigd aan de Jan van der Heydenstraat in Den Haag. “In 1960 namen mijn schoonouders, de heer en mevrouw Zaal, de winkel over, en in 1995 hebben mijn vrouw Margreet en ik het weer van hen overgenomen”, vertelt huidige eigenaar Ton Ros: “Het is de eerste van de vier winkels die we op dit moment runnen.”

Drogisterij Ros is... Lees meer >

05 oktober 2017

Wijchen | who-cares

Nieuwe gezichten bij who-cares

Beste lezer, ik vind het fijn om u te melden dat het goed gaat met who-cares. Zo goed, dat we inmiddels onze staf hebben uitgebreid met twee voortreffelijke nieuwe teamleden. Ik stel ze hierbij graag even aan u voor.

 

Ilse Broers (links op de foto) is zelfstandig journalist en bladenmaker. Ze schrijft reportages, interviews, portretten en... Lees meer >

27 september 2017

Almere | Pharma Nord

“Polarisatie dreigt in keuze voor VMS”

“Volgens mij bevindt de zelfzorgmarkt in Nederland zich in een overgangsfase”, zegt Overeem. “De positie van de zelfstandige drogist is de laatste tien jaar sterk veranderd, want zijn omzetaandeel in de markt is zienderogen afgenomen. Daarentegen hebben de gezondheidswinkels een sterke groei doorgemaakt. In de apothekersmarkt zie je voortgaande concentraties. De recente... Lees meer >

31 juli 2017

Rotterdam | A Healthy Body

“Eindelijk een natuurlijke oplossing voor vaginale verzorging”

Voor de verzorging van de vagina bestonden er tot voor kort geen natuurlijke verzorgingsproducten in Nederland. Tot 2013: toen introduceerde importeur A Healthy Body de range Cydonia - een puur natuurlijk merk gebaseerd op etherische oliën van kruiden en planten, met onder meer een vaginale verzorgingslijn die bestaat uit drie vaginaal-zetpillen, alle op basis van aromatherapie: Vaginor... Lees meer >

27 juni 2017

Gorinchem | Louis Widmer

Jaar vol innovaties

Dit jaar heeft Louis Widmer zijn assortiment uitgebreid met een viertal introducties: Douchecrème, Sun Gel 30, L’Eau de Peau en een nieuwe verpakking voor de nachtverzorgingslijn.

Leyting: “Onze producten worden in nauwe samenwerking met dermatologen ontwikkeld en vervaardigd. Zo zijn wij voortdurend op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en worden moderne... Lees meer >

16 juni 2017

Gorinchem | Louis Widmer

“Kwaliteit is de drager van ons succes”

Peter Leyting en office manager Jolanda Krouwel werken al geruime tijd bij Louis Widmer, en sinds 2016 staat Leyting aan het roer van het bedrijf, met Krouwel als zijn vaste rechterhand.

“Mijn eerste opleiding was gericht op een administratieve functie”, vertelt Leyting, “maar tijdens een studentenbaantje bij de C1000 merkte ik dat ik klantencontact fantastisch... Lees meer >

09 juni 2017

Domburg | DBB Kama

“Het draait bij ons vooral om flexibiliteit”

In het driehoekige park ’t Groentje langszij van de hoofdweg door Domburg staat een standbeeld voor de arts J.G. Mezger, die veel heeft betekend voor de ontwikkeling van Domburg als kuuroord. Het is dus wel passend dat aan dit parkje ook drogisterij Kama gevestigd is, dat er nog dagelijks voor zorgt dat zowel de inwoners van Domburg als miljoenen toeristen hier voor gezond- en... Lees meer >

13 april 2017

Liempde | Drogist Bewust Beter

'Ik kies voor echte vrijheid'

Stephanie is recht door zee, en een echte doener. Ze studeerde zowel sport en bewegen als voeding en diëtetiek, en werkte tien jaar in de horeca voordat zij in september 2013 op de leegstaande drogisterij aan de Nieuwstraat werd geattendeerd. “Ik dacht eerst: dat is niks voor mij. Maar stiekem dacht ik er toch over na. En al heb ik totaal geen achtergrond in de drogisterijwereld:... Lees meer >

28 maart 2017

Almere | Synofit

Sterke botten, soepele spieren

De producten uit de range van Synofit zijn echt afgestemd op de gewrichten. Maar vaak kreeg Synofit van consumenten de vraag of het ook goed zou kunnen werken voor de botten. 

“Het antwoord daarop is: nee”, zegt directeur marketing en verkoop René den Admirant. “Er is wel een kleine hoeveelheid Calcium en Vitamine D3 in Synofit Premium aanwezig, maar... Lees meer >

29 november 2016

Elburg | Biohorma

‘Alles voor in het slipje bij elkaar’

Maandverband, de tampons, intieme hygiëne, incontinentie: wat hoort allemaal bij elkaar? Die vraag stelden we vrouwen in Nederland. Hun antwoord: maak onderscheid tussen wassen en behandelen… maar zet het wél bij elkaar in het schap. Die behoefte van klanten wijkt af van de dagelijkse werkelijkheid in de drogisterij: in veel gevallen worden bij wasproducten,... Lees meer >

10 november 2016

Wolvega | Koninklijke Utermöhlen

Alles voor een verzorgde kraamtijd

Vóór, tijdens en ná de bevalling

Het HeltiQ kraamassortiment bevat alle artikelen die te gebruiken zijn vóór, tijdens of na de bevalling en bestaat uit 7 producten voor moeder en kind. U kunt de aanstaande moeder adviseren dat zij het kraampakket vanaf 6 tot 8 weken voor de bevalling in huis moet hebben. Het HeltiQ Kraampakket bevat 11... Lees meer >

Meld je aan voor de
nieuwsbrief

who-cares.nl | Kamer van Koophandel 000004705394

Home | Powered by Wallbrink Crossmedia Groep